logo SGPNa stronie FIM opublikowano przepisy dotyczące GP na żużlu w sezonie 2016. Zmiany mają charakter porządkowy i dotyczą spraw raczej organizacyjnych, ale warto przynajmniej je zasygnalizować:

logo fimCCP przesłało zainteresowanym dokumentację dotyczącą wymogów, które muszą spełniać APD by otrzymać homologację, wraz z opisem badań, jakie zgłoszone produkty muszą przejść.

logo fimCCP opublikowała poprawiony regulamin torowy STRC na 2016 rok. Jest kilka dość istotnych zmian, które chcemy teraz zasygnalizować.

logo fimZmiany w Track Racing Appendices
FIM opublikował tekst TRA na 2016. Chcieliśmy zwrócić uwagę na kilka zmian w tych regulaminach:
1. Sędzia zawodów (a nie kierownik zawodów, jak było dotychczas) będzie zatwierdzał wynik zawodów łącznie z Prezydentem Jury.
2. W seriach zawodów finałowych GP, Ice Gladiators i na długim torze zawodnicy mogą używać wybranych przez siebie numerów.

logo fimOd sezonu 2016 FIM zdecydował, że alkohol nie będzie zaliczany do substancji dopingowych, ale jazda pod wpływem alkoholowa oczywiście jest zakazana. W związku z tym wprowadzono w Kodeksie Medycznym aneks opisujący procedurę przeprowadzenia badania i wynikające z niej konsekwencje (pełny tekst poniżej). W skrócie, badanie alkoholowe będzie przeprowadzone przez osoby wyznaczone i przeszkolone przez FIM, za pomocą urządzeń dostarczonych i serwisowanych przez FIM.

logo fimRozpoczął się międzynarodowy sezon w wyścigach na lodzie. Pierwsze zawody eliminacyjne do Mistrzostw Świata Gladiatorów za nami. Warto zwrócić uwagę na fakt, że sponsorem całego cyklu jest ASTANA EXPO z Kazachstanu. W stosunku do poprzednich sezonów zostały wprowadzone niewielkie zmiany regulaminowe:

logo SSZNadchodzi Nowy Rok, od którego my, entuzjaści sportu żużlowego, oczekujemy wielu pozytywnych emocji i niespodzianek.
Zawodnikom, kibicom, działaczom, ludziom mediów i nam, sędziom, życzymy spełnienia tych oczekiwań, jak najmniej rozczarowań, wiele radości w życiu osobistym.


Do Siego Roku!

logo fim W oficjalnym liście z 22 grudnia 2015 roku CCP zapowiada zmiany w STRC, które mają służyć poprawie bezpieczeństwa na torach. Najważniejsza dotyczy zmiany  konstrukcji początkowych 20 m bandy na prostych na wyjściach z wiraży, licząc od końca bandy dmuchanej.