logo-SSZW dniach 22-23.11.2014 w Dobieszkowie koło Łodzi odbyło się kolejne spotkanie robocze SSŻ. W części pierwszej przeprowadzono Walne Zgromadzenie członków, które między innymi wybrało nowy Zarząd Stowarzyszenia w składzie Ryszard Bryła - Prezes, Andrzej Terlecki i Marek Wojaczek - członkowie. Po południu dołączyli zaproszeni goście, a mianowicie przedstawiciele Stowarzyszenia Zawodników METANOL: Rafał Dobrucki i Adam Skórnicki oraz silna 9 - osobowa grupa dziennikarzy NC+.

flaga-polskaW tym roku oprócz tradycyjnego rankingu Tygodnika Żużlowego, w którym pracę sędziów oceniają sprawozdawcy zawodów, prowadzony był tak zwany ranking na stronie Sportowe Fakty, polegający na klikaniu w wybraną ocenę przez anonimowe osoby. Poniżej pokazujemy porównanie wyników obu klasyfikacji. Są one oczywiście niczym innym niż rodzajem zabawy i chyba trudno byłoby na ich podstawie dokonać rzetelnej oceny arbitrów.

flaga-polska28 października pożegnaliśmy wieloletniego działacza sportu żużlowego z Torunia, śp. Ryszarda Kowalskiego. W latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych aktywnie działał w klubie, a od 1973 do 1988 był także arbitrem żużlowym. Cześć Jego Pamięci!

logo fimlogo-uemW tym roku aż czterech polskich sędziów prowadziło imprezy międzynarodowe pod egidą FIM i FIM Europe. Artur Kuśmierz, dla którego były to pierwsze nominacje, sędziował w Gorican Race Off1 w kwalifikacjach do GP i w Leicester Rundę Kwalifikacyjną do MŚJ. Piotr Lis spędził dłuższy czas w Niemczech, prowadząc w dwa kolejne weekendy Rundę kwalifikacyjną na długim torze w Bielefeld i rundę kwalifikacyjną do GP w Abensbergu.

logo-SGPMamy za sobą ostatnie GP sezonu 2014, tytuł trafił w godne ręce, a KK osiągnął życiowy sukces i jest jeszcze bardziej zmotywowany na przyszły rok. Szczególnego smaczku turniejowi w Toruniu dodała sytuacja między Nicki Pedersenem a Krzysztofem Kasprzakiem, a w zasadzie jej reperkusje. Niezależnie od oceny decyzji sędziego warto zwrócić uwagę na to jak szybko media obiegł wpis Pedersena na Facebooku, w którym przedstawia on własny punkt widzenia na wykluczenie i w dodatku opowiada jak po zawodach córki Gardella przepraszały go za błąd.

logo fimPrezentujemy komunikat FIM dotyczący tłumika King wraz z naszym tłumaczeniem.

"W ostatnim czasie po kilku zawodach torowych otrzymaliśmy raporty od osób oficjalnych informujące o przypadkach uznania tłumików marki King, które maja nawiercone otwory w zaślepce wspawanej w perforowaną rurę wewnątrz tłumika. Po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego i kontakcie z producentem Davidem King informujemy, że nawiercenie bardzo  małych otworów w zaślepce umieszczonej tak daleko od obu końców tłumika jest praktycznie niemożliwe. Patrząc pod jasne światło, można mieć złudzenie, że widzimy jakieś otwory, jest to spowodowane odbiciem światła przechodzącego przez perforacje wewnętrznej rury na denku zaślepki.

Przedstawiamy poniżej wewnętrzny przekrój tłumika marki KING:

SILENCER King 2014

logo fimPrzed kilkoma dniami FIM (CCP w porozumieniu z komisją techniczną CTI) rozesłał pismo na temat dwóch istotnych elementów motocykli do wyścigów torowych. Po pierwsze przypomniał o zmianach w tłumikach na 2015 rok (dotychczasowe homologacje wygasają) i o wymaganiach, jakie muszą spełnić. Po drugie zwrócił uwagę na problem z deflektorami do długich torów i zaproponował sposób ich rozwiązania za pomocą instytutu badawczego z Hiszpanii. Pełny tekst w załączeniu. Problem z deflektorami na długich torach wynika z faktu, że pracują one w zupełnie innych warunkach niż na żużlu. Spod kół wyrywane są fragmenty murawy, a prędkości są większe niż na żużlu. Naciąg deflektora jest trzy razy silniejszy niż na żużlu, a ramię dłuższe.